Terato's Site

GAMMAL HEMSIDA! / OLD WEBSITE! 

Besök
 www.teratos.com istället!
Visit www.teratos.com instead!

Rat Forum

Post Reply
Forum Home > Zelda - Ocarina of Time (21/6 2012) > Sticky: Sammanfattning - Hela kullen

Sara
Site Owner

22/2 - 2013 (8 mån gamla)

Sammanfattning om hela kullen, utifrån de uppdateringar jag fått in, skrivet av mig

Hälsa: Fyra av syskonen har biljud/rosselljud på lungorna. Illa, de är ju bara 8 månader. En hane har som sagt en underutvecklad testikel.

Fungerar i flock / introduktioner: Flockmässigt verkar de hittills fungera alldeles ypperligt. Några busar/putsas dock lite hårdhänt med burkamrater.

Temperament/Hanterlighet: Temperamentsmässigt verkar de generellt vara väldigt aktiva, de är kontaktsökande och sociala individer. Några är lite spralligare att hantera medan några har riktigt geléhäng.

Annat: Har fått in uppdateringar på 11 av 13 ungar, tusen tack alla ni som bemödat er att svara!

--

/Sara

February 22, 2013 at 3:43 AM Flag Quote & Reply

Sara
Site Owner

20/3 - 2013 (9 mån gamla)

Sammanfattande uppdatering, skrivet av mig

Två tråkiga nyheter om kullen under den här veckan.

Ruto barberar tyvärr sina framtassar, trots mycket aktivering och en stabil flock.

Farore flyttade nyligen hem till oss som sällskap till vår lilla 2-månaders bebis men bet henne illa vid introduktionen. Hon flyttar därför nu tillbaka till din ursprungliga flock, och vi hoppas att hon ska fungera som vanligt där.

Jag kan nu konstatera att det är för mycket problem i kullen för att någon av dem ska duga för vidare avel hos mig, men förhoppningsvis ska de även i fortsättningen fungera bra som de underbara sällskapsråttorna de är.

EDIT: Farore gick iaf in i sin flock igen helt utan problem när hon flyttade hem, verkar ha varit flytten som triggade.

--

/Sara

March 22, 2013 at 1:34 AM Flag Quote & Reply

Sara
Site Owner

28/3 - 2013 (9 mån gamla)

Fick precis en uppdatering om att Mido har fått ett utbrott i sin flock och sitter nu i egen bur. Misstanke om att det är hormonellt.

/Sara

--

/Sara

March 28, 2013 at 1:46 PM Flag Quote & Reply

Sara
Site Owner

8/5- 2013 (ca 10 mån gamla)

Min egen hane Link har tyvärr börjat krångla i flocken i samband med en introduktion och sitter nu mera ensam. Han ska få en till chans med en kommande bebis så får vi se.

--

/Sara

May 8, 2013 at 3:49 AM Flag Quote & Reply

Sara
Site Owner

14/5- 2013 (ca 11 mån gamla)

Midos fodervärd ringde idag och berättade att han plötsligt dött hemma i buren. Han levde, var pigg och mådde bra ena stunden och andra låg han död med ögonen fortfarande öppnade. Något med hjärtat?

/Sara

--

/Sara

May 14, 2013 at 4:43 PM Flag Quote & Reply

You must login to post.

Oops! This site has expired.

If you are the site owner, please renew your premium subscription or contact support.